Met het lesprogramma: Lekker in je vel en leuke vriendschappen wordt geinvesteerd in de Mentale Gezondheid van kinderen en jongeren
Kinderen en jongeren leren op een leuke manier, hoe ze met zichzelf en anderen om kunnen gaan en wat dat hun oplevert op lange termijn.

De interventie tuinmodel is daarbij de basis.

In deze interventie wordt het leven vergeleken met een tuin, hek en een tuinencomplex.De tuin staat voor autonomie en levensinvulling, het hek voor persoonlijke en onderlinge grenzen en het tuinencomplex voor verbondenheid. Dat zijn psychologische basisbehoeften die zorgen voor Mentale Gezondheid en Goede Vriendschappen/relaties.

Het is een interactief humoristisch jaarprogramma. Kinderen vanaf groep 6 krijgen maandelijks 1 uur les inclusief leerkrachten. Leerkrachten van groep 1-6 kunnen aansluiten en zo ook zelf wat geleerd is, op creatieve wijze, overbrengen op hun eigen leerlingen. Ouders kunnen vier keer per jaar aansluiten en worden per email op de hoogte gesteld over de inhoud van het programma. Het lesprogramma is ook geschikt voor kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking of gedragsproblematiek. Voor kinderen tot groep 6 kan een lesprogramma op maat worden samengesteld.

Met allerlei opdrachten en materiaal leren kinderen en jongeren:

– Wat is Mentale Gezondheid?
– Wat kun je veranderen om Mentaal Gezond te leven?
– Hoe kun je jouw leven leuk en mooi maken?
– Wat is er nodig voor Goede Vriendschappen of Relaties?
– Hoe kun jij jouw grenzen bewaken?
– Hoe kun je jouw lichaamstaal inzetten?
– Wat is het verschil tussen gezonde en ongezonde boosheid?
– Hoe kun je de grenzen van anderen accepteren?
– Hoe kun je omgaan met boosheid, angst en verdriet?
– Hoe kun je jouw lichaamstaal inzetten?
– Hoe kun je omgaan met je ouders en leerkrachten?
– Hoe kun jij omgaan met problemen?
– Waar kun je dingen veranderen en waar kun je niets doen?

De Interventie Tuinmodel is erkend door registerplein en wordt gegeven door erkende coaches of psychologen.

De Interventie Tuinmodel kan eventueel worden gecombineerd met wetenschappelijk onderzoek, waarin het effect van de interventie op het gedrag van kinderen met gedragsproblematiek met een voormeting, verschillende tussentijdse metingen en nameting wordt vastgesteld.

Aanmelden of informatie vragen kan via [email protected] of telefonisch via 0627448245.

image